اللهم عجل الولیک الفرج 

فلسفه و راز حجاب زن در نماز
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب پروفایل ریحانه ها آیت الله سیستانی
نويسندگان
پخش زنده حرم
حمایت می کنیم

 سوال: آیا خدا بازن نامحرم است که او در نماز باید باحجاب نماز بخواند؟

بنام خدا با سلام 
فلسفه و راز حجاب زن در نماز
یکی از شرایط صحت نماز بانوان رعایت پوشش و حجاب مناسب است. خدایی که به همه چیز انسان حتی نیات و درون او بینا و آگاه است، چه نیاز است که زن در برابر او کاملا پوشیده و محجبه باشد؟
آیا می توان گفت خداوند به زنان نامحرم است اما بیگانگان و مردان جامعه به آنان محرمند، این سؤالی است که تاکنون بی پاسخ مانده و هنوز بانوان مسلمانی که مدهای بدحجابی و خودنمایی را نشانه ی رشد و شخصیت خود می پندارند، نتوانسته اند یک جواب منطقی و به دور از خودفریبی برای آن بیابند که بتوانند کیفیت پوشش و نمایش خود را با آن توجیه و تصحیح نمایند! 
از مقدمه ای که بیان شد روشن می شود که پوشش و حجاب عفیفانه ی زن در نماز نیز فلسفه و راز حکیمانه و حیاتی و سرنوشت ساز دارد، که با اندکی تأمل روشن می شود. همان گونه که هر عبادتی از جمله نماز، تعلیم و تمرین است برای انسان که در همه حال به یاد خداوند سبحان و بازگشت به سوی او در آخرت و تزکیه و تربیت خود برای یک زندگی ابدی باشد، حجاب زن در نماز نیز آموزش، تمرین و تذکر پوشش عفیفانه ی اوست که در غیر نماز، هنگام حضور در جامعه یا در برابر نامحرم این گونه عفیفه و محجبه باشد؛ به همین جهت از دیدگاه اسلام پوشش در غیر نماز هم باید همان پوشش در حال نماز باشد، یعنی همان پوشش مناسب و مقدار حجاب او در نماز، باید در غیر نماز در برابر نامحرم هم رعایت شود، زیرا نماز آموزشگاه مهم ترین معارف و نیازهای حیاتی انسان و پرورشگاه ایمان و تقوا و اخلاق انسانی و الهی از جمله عفاف و حجاب است، لذا نماز مظهر حقیقت و سیمای ملکوتی دین اسلام می باشد. نماز مرآت و آیینه ی دین الهی است. خداوند حکیم تمام معارف و قوانین مهم و ریشه ای و مسائلی که حیات معنوی و اخلاقی و سعادت دنیوی و اخروی انسان و جامعه را تأمین می کند، به طور اجمال و کلی در نماز مقرر فرموده است.
بنابراین حکمت و سر این که لباس نازک و بدن نما یا پوشیده نبودن بعضی از اندام زن حتی یک تار موی او در نماز، در صورتی که آگاهانه و عمدی باشد، حرام و باطل کننده نماز است، این است که بی بندوباری و بدحجابی و نپوشاندن بعضی از اندام یا مو از سوی زن در اجتماع و مجالس نامحرمان هم چون زمان جاهلیت، حرام می باشد که به تدریج مهر باطل به زن می زند و اساسا از آن جا که نماز شناسنامه ی دین و مظهر اسلام است، لذا همان گونه که نمازی که حجاب صحیح در آن رعایت نشود، مورد قبول خداوند متعال نخواهد بود، زنانی که حجاب صحیح اسلامی را در حامعه رعایت نمی کنند، نیز دینشان مورد قبول و رضایت الهی نخواهد بود.
نتیجه این که لزوم پوشش و حجاب کامل زن در نماز بیانگر حقانیت حجاب عفیفانه و وجوب رعایت آن در برابر نامحرمان می باشد. بنابراین واقعیت حجاب عفیفانه ی زن شعار حق طلبی و حقیقت خواهی است هم چنان که فریادی است علیه جاهلیت و خودآرایی و خودنمایی جاهلی. لذا بانوان مسلمانی که حجاب اسلامی را رعایت نمی کنند، یا باید قائل شوند که حجاب در نماز واجب نیست و بدون آن نماز بخوانند و یا خداوند سبحان را نامحرم و مردان را محرم خود بدانند! پاسخ آنان در این باره بستگی به میزان معرفت و دیانت و حقیقت جویی آنها دارد؛ اگر واقعا طالب حقیقت باشند، با روشن شدن حقانیت حجاب، باید توبه ی نصوح کرده و گوهر خود را در صدف ارزش مند حجاب و عفاف حفظ نمایند، در غیر این صورت نمازشان مقبول درگاه خداوند نخواهد بود، چون نشانه قبولی نماز در فرهنگ وحی آن است که انسان را از گناهان و رذیلت ها باز دارد.
یا علی
qommpth.ir





برچسب‌ها: فلسفه و راز حجاب زن در نماز/ سوال: آیا خدا بازن نامحرم است که او در نماز باید باحجاب نماز بخواند؟,
[ پنج شنبه 28 آذر 1392 ] [ 6:14 قبل از ظهر ] [ منتظر ]

خواهر عزیز
اگر تیر دشمن جـ ـ ـ سـ ـ ـ ــ ـ م شهدا را شکافت.
تیر بدحجابی تو قـ ـ ـ لـ ـ ـ ـ ـ ب شهدا را میدرد.





برچسب‌ها: مواظب حجابت باش,
[ شنبه 18 آبان 1392 ] [ 4:16 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

از کنار هردختری که رد می شد


یک تنه ی جانانه می زد و لذت می برد ...

- یک اصطکاک دوست داشتنی با هرکسی که در نظرش خوش تراش تر بود! -

یک آن دیدم مقابل من است

نفسم حبس شد

چادرم را کشیدم جلوتر و میخکوب سر جایم ایستادم

ببخشیدی گفت و خودش را کشید کنار ...

حالا دیگر چادرم را خیلی بیشتر دوست داشتم ...

خدایاممنون بابت این سپر بلا..





برچسب‌ها: داستانی جالب درباره چادر,
[ شنبه 18 آبان 1392 ] [ 4:15 بعد از ظهر ] [ منتظر ]
[ پنج شنبه 31 مرداد 1392 ] [ 4:12 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

 

فلسفه های حجاب در نگاه شهید مطهری

علت و فلسفه پیدا شدن حجاب چیست ؟ چطور شد که در میان همه یا بعضی‏ ملل باستانی پدید آمد ؟ اسلام که دینی است که در همه دستورهای خویش‏ فلسفه و منظوری دارد چرا و روی چه مصلحتی حجاب را تأیید و یا تأسیس کرد ؟ . مخالفان حجاب سعی کرده‏اند جریانات ظالمانه‏ای را به عنوان علت پیدا شدن حجاب ذکر کنند ، و در این جهت میان حجاب اسلامی و غیر اسلامی فرق‏ نمی‏گذارند ، چنین وانمود می‏کنند که حجاب اسلامی نیز از همین جریانات‏ ظالمانه سرچشمه می‏گیرد
در باب علت پیدا شدن حجاب نظریات گوناگونی ابراز شده است و غالبا این علتها برای ظالمانه یا جاهلانه جلوه دادن حجاب ذکر شده است . ما مجموع آنها را ذکر می‏کنیم . نظریاتی که به دست آورده‏ایم بعضی فلسفی و بعضی اجتماعی و بعضی اخلاقی و بعضی اقتصادی و بعضی روانی است که ذیلا ذکر می‏شود :
۱ – میل به ریاضت و رهبانیت ( ریشه فلسفی )
۲ – عدم امنیت و عدالت اجتماعی ( ریشه اجتماعی )
۳ – پدرشاهی و تسلط مرد بر زن و استثمار نیروی وی در جهت منافع‏ اقتصادی مرد ( ریشه اقتصادی )
۴ – حسادت و خودخواهی مرد ( ریشه اخلاقی )
۵ – عادت زنانگی زن و احساس او به اینکه در خلقت از مرد چیزی کم‏ دارد ، به علاوه مقررات خشنی که در زمینه پلیدی او و ترک معاشرت با او در ایام عادت وضع شده است ( ریشه روانی )
علل نامبرده یا به هیچ وجه تأثیری در پیدا شدن حجاب در هیچ نقطه از جهان نداشته است و بی جهت آنها را به نام علت حجاب ذکر کرده‏اند و یا فرضا در پدید آمدن بعضی از سیستمهای غیر اسلامی تأثیر داشته است در حجاب‏ اسلامی تأثیر نداشته است یعنی حکمت و فلسفه‏ای که در اسلام سبب تشریع‏ حجاب شده نبوده است
همانطور که ملاحظه می‏شود مخالفان حجاب گاهی آن را زائیده یک طرز تفکر فلسفی خاص درباره جهان و لذات جهان معرفی می‏کنند و گاهی ریشه سیاسی و اجتماعی برای آن ذکر می‏کنند و گاهی آنرا معلول علل اقتصادی می‏دانند و گاهی جنبه‏های خاص اخلاقی یا روانی را در پدید آمدن آن دخالت می‏دهند





برچسب‌ها: فلسفه های حجاب در نگاه شهید مطهری,
[ چهار شنبه 30 مرداد 1392 ] [ 3:9 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

خانمهای مسلمون افتخار کنند به پاکیشون..........................................البته زنان مسلمان ها.....





برچسب‌ها: اذعان و اعتراف دانشمند یهودی در مورد زنان مسلمان (( واقعا جالبه )), دانشمند یهودی , ,
[ پنج شنبه 24 مرداد 1392 ] [ 11:18 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

        

آیا شما با برابری حقوق زن و مرد موافقید؟
یا این جمله که :
حقوق که برابر نمی شود ....حقوق باید عادلانه باشد هرکس بنا بر اقتضای زنانگی یا مردانگی اش. 

من هم به عنوان یک مرد موافقم. ولی به شرطی که تو واقعاً یک زن محترم باشی! نه یک کالای مصرفی قیمت گذاری شده! من به تو احترامی می گذارم ولی...


-به من چه که تو در ازدواج خودت را باسکه طلا قیمت می گذاری؟
-به من چه که تو مانند یک جنس مصرف آرایش می کنی؟
-به من چه که تو خودت به زیبایی ظاهری بیشتر از زیبایی باطنی اهمیت می دهی؟

  





برچسب‌ها: کالای فروشی روز,
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 24 مرداد 1392 ] [ 11:18 بعد از ظهر ] [ منتظر ]





برچسب‌ها: چادر,
[ دو شنبه 21 مرداد 1392 ] [ 6:0 قبل از ظهر ] [ منتظر ]
[ جمعه 18 مرداد 1392 ] [ 3:14 قبل از ظهر ] [ منتظر ]

مادر با او تماس گرفت و از او خواست مقداری میوه را پوست بکند و آنهارا آماده روی میز بگذارد.
هیچ وقت دلیل کار های مادرش را نمی فهمید.تاکید مادر بر روی پوست کندن میوه ها بیشتر گیجش کرده بود.

به هر ترفندی بود سعی کرد میوه های پوست گرفته را تا رسیدن مادر تازه نگه دارد اما وقتی مادر از راه رسید میوه ها شادابی و طراوتشان را از دست داده بودند. هنوز منتظر بود تا دلیل کار مادر را بداند.
مادر هدیه کادو پیچ شده ای را به او داد و گفتː دلیل کارم اینجاست. من نمی خواهم تو مثل این میوه ها طراوت و تازگی ات را از دست بدی عزیزم.
درون بسته هدیه یک چادر مشکی بود.

حجاب تلالوشبنم بر چهره ی زیبای گل است.





برچسب‌ها: هدیه مادر , چرا حجاب,
[ یک شنبه 6 مرداد 1392 ] [ 4:55 بعد از ظهر ] [ منتظر ]
[ شنبه 5 مرداد 1392 ] [ 6:11 قبل از ظهر ] [ منتظر ]
[ شنبه 5 مرداد 1392 ] [ 5:53 قبل از ظهر ] [ منتظر ]

 آقا اصلا دین رو میذاریم کنار

بیا اصلا قرآن رو میذاریم کنار

حجاب یه مساله عقلیه!

هر عقل سالمی میتونه قبول کنه

به یه خانم بگو حاضری شوهرت 99% عشقش مال تو باشه 1% واسه یه زن دیگه؟!

کسی هست بگه حاضرم؟!

پس همونطور که دوس داری شوهرت عشقش مال تو باشه

جوری ازخونه بیرون نرو عشق شوهر مردمو بدزدی!

یه جور لباس نپوش آرایش نکن که 1% عشق یه مردو مال خودت کنی

زن مسلمان باید آنچنان در میان مردم رفت و آمد کند که علائم عفاف و وقار و سنگینی و پاکی از آن هویدا باشد!

 





برچسب‌ها: اثبات حجاب بدون نگاه به دین,
[ چهار شنبه 12 تير 1392 ] [ 1:34 بعد از ظهر ] [ منتظر ]
[ چهار شنبه 12 تير 1392 ] [ 1:34 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

 




[ دو شنبه 10 تير 1392 ] [ 1:26 بعد از ظهر ] [ منتظر ]
[ پنج شنبه 6 تير 1392 ] [ 11:47 قبل از ظهر ] [ منتظر ]
[ پنج شنبه 6 تير 1392 ] [ 11:47 قبل از ظهر ] [ منتظر ]

سوال: چگونه نگاهم را کنترل کنم؟

 

 

 صبح زود ، همین کــ ه از خــانــ ه بـیـرون زد

گـفـت : « مـسـابـقــ ه مـی دیــم! »

و قـبـل از ایـنـکــ ه نـظـر او را بـشـنـود ،

ادامــ ه داد: « از الــان تــا شـب »

چـشـمـش بــ ه زنـی کــ ه از ســر کــوچــ ه می آمــد افـتـاد ؛

نـگـاهــ ــش را کــج کــرد.

بــ ه شـیــطـان گـفـت : فـعـلــاً یـک – هــیـچ بــ ه نـفـع مــن !

 





برچسب‌ها: مسابقه با شیطان ,
[ چهار شنبه 22 خرداد 1392 ] [ 3:26 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

 

خدایــــــــــــــا همیشه و هر لحظه به یـــــادم بیــــاور که:
‍‍‍
نامحـــــــــرم ... نامحـــــــــــــرم اســــــــت

چه در دنیـــــــــای حقــــــــیقی
چه در دنیای مجــــــــــــازی
‍.
.
.
یادمـــــــــان بینداز .... فاطمه(س) را که از نابینــــا رو می پوشاند... 





برچسب‌ها: خلوت دل (مناجات),
[ چهار شنبه 22 خرداد 1392 ] [ 3:22 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

خدای مـלּ

در میــآלּ این همـﮧ چشـــمـ ،

نگـــــــــآه تو

مرا بـﮯ نیاز مـﮯ سازد

از هر نگـــــآهـــﮯ ...





برچسب‌ها: نگـــــــــآه تو مرا بـﮯ نیاز مـﮯ سازد,
[ دو شنبه 13 خرداد 1392 ] [ 9:45 قبل از ظهر ] [ منتظر ]

                                

خدایــآ ، مبــآدا از یـادمان برود که چــادرمان فقط برای رضای توست
و لا غیر...

مبــآدا کــآری کُنیمـ که به خــآطر چــآدری بودنمــان ، کسی بد بین شود نسبت به

چــآدر و تمـآم چــآدری هــآ، بد بین شود نسبت به دین....

خدایمــآن ، ممنونیــمـ از شُمــا که در دُنیــآیت ، نقش بــآنوی نجیب و

پــاکدامن را به مــآ دادی و رسـالت دین را بر دوش چــآدرمان گذاشتی...

باشد که باشیم و همــآنطور که می خواهـی نقشمـآن را اجرا کُنیــم...





برچسب‌ها: رسـالت دین # چــآدرمان,
[ دو شنبه 13 خرداد 1392 ] [ 9:45 قبل از ظهر ] [ منتظر ]

ک مرد تعریف میکند
دخترک رو به من کرد و گفت:واقعا آقا؟!
گفتم:ببخشید چی واقعا؟!
گفت:واقعا شما بچه بسیجی ها از دخترای چادر به سر بیشتر از ما خوشتون میاد!
گفتم:بله
گفت:اگه آره، پس چرا پسرایی که از ما ها خوششون میاد از کنار ما که میگذرند محو ما میشن، ولی همین خود تو و امثال تو از چند متری یه دختر چادری که رد میشیدفقط سر پایین میندازید و رد میشید!
گفتم: آره راست میگی، سر پایین انداختن کمه!
گفت:کمه؟ببخشید متوجه نمیشم؟
گفتم: برای تعظیم مقابل حجاب حضرت زهرا(س) باید زانو زد حقاکه سرپایین انداختن کمه
آره تو راست میگی ...





برچسب‌ها: سر پایین انداختن کمه, , , !!,
[ دو شنبه 13 خرداد 1392 ] [ 9:43 قبل از ظهر ] [ منتظر ]

می‌شنویم که میگن:

بی‌حجابی بی‌دینی نیست. دلت باید پاک باشه !

قبول... بی‌حجاب بی‌دین نیست...

اما قبول داری که حجاب از ضروریات بارز دینی داشتن هست؟

چجوری ممکنه که یه قلب پاک، از اجرای حکم خدا سرپیچی کنه؟

این قلب از چه چیز پاکه ؟ از گناه یا از اطاعت؟

نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَکْفُرُ بِبَعْض، رو واسه همین دل پاکا گفتنا

حالا مگه نمیشه قلب و ظاهرت با هم پاک باشه ؟

امام علی(علیه السلام) فرمودند:

ایمان، به قلب و زبان و عمل است.

حواست به عملت باشه...

مواظب باش...

یا زهرا س(س)





برچسب‌ها: جوابی به بی‌حجابی بی‌دینی نیست, دلت باید پاک باشه !,
[ چهار شنبه 8 خرداد 1392 ] [ 11:38 قبل از ظهر ] [ منتظر ]
[ چهار شنبه 8 خرداد 1392 ] [ 11:15 قبل از ظهر ] [ منتظر ]

 

 

 

نظر مريم در كامنت ها و جواب ايشان:
من شخصا هرگز زیر بار زور "حجاب اجباری" نمیریم... شاید اگه یه روزی در ایران حجاب آزاد بشه، با انتخاب خودم حجاب داشته باشم...  

 

 

اما الان برای مقابله با این بسیجی ها هم که شده جلوشون وای می ایستم جوری که دلم میخواد لباس می پوشم...
با اجبار، صاحب اعتقاد نمي شويد.
با سلام...
در جواب شما بايد گفت: انسان هيچ گاه به زور و اجبار داراي عقيده و گرايش نمي شود، و هيچ گاه نمي شود به كسي با زور عقيده اي را قبولاند...
اما در مورد اينكه "حجاب اجباري" و يا حجاب آزاد از نظر شما چگونه برداشت مي شود، حرف ديگريست. البته شخصاً با حجاب اجباري موافق نيستم، و به صورت نسبي آن را قبول ندارم، ولي در مورد اينكه حجاب اجباري قرار است شما و امثال شما را محجبه و صاحب عقيده در مورد حجاب و پوشش كند، مخالفم. به اين معني كه اجباري كه در سطح جامعه با آن مواجه بوديد، فقط براي به اجرا در آمدن قانون كشور است كه، از تردد زنان و دختران با نوع پوشش باز و هوس انگيز جلوگيري مي شده است. نه اينكه شما روز بعد از تذكر ماموران، يك زن و يا دختر محجبه و معتقد بشويد...
*حجاب در ايران آزاد مي شود؟
در مورد اينكه نوشتيد در ايران حجاب آزاد بشود، سوال اين است:
 آزادي در نوع پوشش زنان در يك كشور اسلامي كه با اصل فرامين قرآن كريم مغايرت دارد چگونه ممكن است؟
آزادي در پوشش(از نوعي كه شما مي خواهيد)، قرار است چه گزينه مثبتي را دست آورد شما كند، كه قبلا از آن محروم بوده ايد؟
چرا در دين اسلام ( قرآن و احاديث)، زنان را در جامعه، سفارش به پوشاندن زيبايي هاي خودشان كرده است؟ آيا اسلام با زيبايي مخالف است؟ يا با اين كار مي خواهد از زنان سوء استفاده نشود؟
آيا آزادي زن در هر نوع پوششي كه خودش خواست، حتي اگر لطف به زن باشد، ظلم به مردان و پسران جامعه نيست؟ يعني، مردان موظف به كنترل خود و چشم خود در مقابل زنان هستند، آيا اين منافاتي با اين دستور قرآن كريم ندارد؟





برچسب‌ها: از لج اين بسيجي ها بي حجابم !!!,
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 8 خرداد 1392 ] [ 11:16 قبل از ظهر ] [ منتظر ]
[ دو شنبه 6 خرداد 1392 ] [ 2:24 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

             

 





برچسب‌ها: چادری ها,
[ دو شنبه 6 خرداد 1392 ] [ 2:23 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

 

 

افسران - "چـــــــــــ ادُرم... "
چـــــــــــادُرم



آتشِ وجودتـــــــــــــــ



عطــــــــــــرِ گلستانِ ابراهیم می دهد



نمی ســــوزاند



به عــــــــروج می رساند...





برچسب‌ها: چـــــــــــ ادُرم, , , ",
[ پنج شنبه 2 خرداد 1392 ] [ 11:33 قبل از ظهر ] [ منتظر ]

  

سوال:ترویج حجاب اصیل چگونه باید باشد؟

بسم الله الرحمن الرحیم
هرچقدر که در این سالها شاهد کم کاری مسئولان فرهنگی و اجرایی در مقوله ی ترویج حجاب و عفاف هستیم،‌ خوشبختانه شاهدیم که به همت بچه حزب اللهی ها، در فضای مجازی برای آن تلاش قابل تقدیری انجام می شود، که البته در اجرای این کار خوب هم مثل هر کار خوب دیگری آفات و اشتباهاتی دیده می شود که لازم دیدم به آن بپردازم.

......

حجابی که عفاف به دنبال نداشته باشد و عفافی که با حجاب همراه نباشد، هر دو ناقصند و نامطلوب. در تبلیغ حجاب و عفاف باید هم معیارهای فقهی حجاب اعم از محدوده ی پوشش و زینت نداشتن رعایت شود و هم معیارهای عفیفانه مانند نداشتند عشوه گری و طنازی و جلب توجه





برچسب‌ها: انحراف در بحث ترویج حجاب,
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 2 خرداد 1392 ] [ 11:33 قبل از ظهر ] [ منتظر ]

سوال: آیا آرایش کردن زنان در جامعه ظلم و حقی برگردن آنها میگذارد؟

 حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، امروز در جمع دانشجویان و استادان دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری با انتقاد شدید از این که برخی از خواص به سبب خودباختگی در برابر علم بیگانگان جایگاه علمی قرآن را نمی‌دانند، گفت: متأسفانه یکی از اساتید دانشگاه از دانشجویان خود خواسته است که آیات قرآن را در متن پایان‌نامه و تحقیقات خود نیاورند، بلکه در پاورقی بیاورند تا ارزش علمی کارشان کم نشود.

رییس ستاد اقامه نماز ادامه داد: حرام بودن تشبّه به کفار از دیدگاه مراجع به سبب خودباختگی است.
وی به مقایسه علم قرآن و علم بشری پرداخت و گفت: در علم حقوق هنوز مسأله تجاوز به آبرو مطرح نشده است در حالی که بیشترین تجاوز در جوامع به آبروی افراد صورت می‌گیرد و کسی نمی‌تواند به سبب این‎که فردی از او غیبت و آبروی او را برده شکایت کند، در حالی که حفظ آبرو در اسلام به عنوان یک حق آمده است.
این مفسر قرآن آرایش کردن دختران در دانشگاه را از نظر حقوقی ظلم دانست و گفت: آرایش دختران سبب سلب تمرکز علمی سایر دانشجویان می‌شود.
رییس بنیاد مهدویت کشور با تأکید بر این‎که بی‌هویتی، ما را به بی‌ریشگی کشانده است، از بی توجهی به علوم مطرح در مباحث دینی انتقاد کرد و گفت: عدم تعقل برخی دانشجویان به حدی شده‌ که به بهانه روشنفکری حاضر به تقلید از عالم نیستند، در حالی که مراجع تقلید از اساتید کت‌وشلواری تقلید می‌کنند و هیچ مرجع تقلیدی به بهانه این‎که دلیل تجویز یک دارو را نمی‌داند از دستور پزشک سرپیچی نمی‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: به یک رییس جمهور سردار سازندگی می‌گویند، اما سردار سازندگی ذوالقرنین بود که سدی ساخت که هیچ میخی درون آن فرو نمی‌رفت، به یک رییس جمهور ابداع کننده گفت‌و‌گوی تمدن‌ها می‌گویند در حالی که در قرآن هر چه «قالوا» و «قل» مطرح شده به معنی گفت‌و‌گوی تمدن‌ها است و به یک دولت، دولت عدالت‌محور می‌گویند در حالی که عدالت مطرح را قرآن در حق حیوانات بارکش نیز مطرح کرده است و حتی گفته است اگر ناخنتان بلند بود حق ندارید شیر بدوشید چرا که حیوان را اذیت می‌کند.
رییس ستاد اقامه نماز کشور اعلام کرد: اگر می‌توانید یک حرف تازه بیاورید که در قرآن مطرح نشده باشد. قرآن مطرح کرده است که بهترین غذا شیر مادر است و اکنون پس از مدت‌ها استفاده از شیر خشک، همایش‌های بین‌المللی شیر مادر را برگزار می‌کنند.
وی با بیان این که مهم‌ترین سرمایه ملی خودتان هستید، پس خودتان را باور کنید، تصریح کرد: اکنون سرطان اخلاقی در دانشگاه‌های ما رواج پیدا کرده است و از نظر اخلاقی در حال سقوط هستیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در پایان خطاب به دانشجویان گفت: هویت خودتان را کشف کنید، قیمت شما بهشت است و به کمتر از آن راضی نشوید.

 





برچسب‌ها: آرایش کردن دختران در دانشگاه را از نظر حقوقی ظلم,
[ سه شنبه 24 ارديبهشت 1392 ] [ 8:3 قبل از ظهر ] [ منتظر ]

      

 آنان چفیه می بستند تا بسیجی وار بجنگند...
من چادر می پوشم تا زهرایی زندگی کنم... 

آنان چفیه را خیس می کردند تا نَفَس هایشان آلوده ی شیمیایی نشود...
من چادر می پوشم تا از نفَس های آلوده دور بمانم... 


آنان موقع نماز شب با چفیه صورت خود را می پوشاندند تا شناسایی نشوند...
من چادر می پوشم تا از نگاه های حرام پوشیده باشم... 

آنان چفیه را سجاده می کردند وبه خدا می رسیدند ...
من با چادرم نماز می خوانم تا به خدا برسم... 

آنان با چفیه زخم هایشان را می بستند ...
من وقتی چادر ی می بینم یاد زخم پهلوی مادرم می افتم... 

آنان سرخی خونشان را به سیاهی چادرم امانت داده اند...
من چادرسیاهم را محکم می پوشم تا امانتدار خوبی برای آنان باشم...





برچسب‌ها: انها چفیه داشتند, , , , , , من چادر دارم , , , ,
[ سه شنبه 24 ارديبهشت 1392 ] [ 8:3 قبل از ظهر ] [ منتظر ]

سوال: چادری واقعی بعد حفظ حجاب کیست؟

 

 

چادری ها زهــــــــرایی نیستند!

اگر پهلویشان درد دین نداشته باشد…

چادری ها زهــــــــرایی نیستند!

اگر عدو را با سیاهی چادرشان به خاک سیاه نکشانند…

چادری ها زهــــــــرایی نیستند!

اگر سیاهی چادرشان حرمت خون شهیدان را به عالمیان ننمایاند…

چادری ها زهـــــــــرایی نیستند!

اگر منتظـــــــــر یوسف گمگشته ای نباشند…

چادری ها زهــــــــرایی نیستند!

اگر فکرشان،هدفشان،راهشان،نگاهشان،عشقشان و حجابشان فاطمی نباشد…





برچسب‌ها: چادری ها "زهـــــــــر ایی " نیستنداگر, , , ,
[ یک شنبه 22 ارديبهشت 1392 ] [ 3:20 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

سوال: نحوه آرایش زنان چگونه است؟

 دستور آرایش  خواهران...آرایش زنان

خواهرم برای اینکه زیباتر از همیشه باشی به این چند دستور عمل کن:
چشمپوشی از گناهان را سورمه چشمانت کن که زیباتر گردند.
رنگ راستگویی بر لبانت بکش تا براقتر شوند.
از سرخاب زندگی برای صورتت استفاده کن که در فروشگاههای ایمان عرضه می گردد.
همیشه از صابون استغفار برای زدودن چرک گناهت استفاده کن که بوی بهشتی دارد.
گوشواره ادب را زینت گوشهایت کن.
با کرم وضو صورتت را نورانی کن.
با بیمه عشق به خدا خود را از هر آسیبی مصون نگهدار.





برچسب‌ها: دستور آرایش خواهران, , , آرایش زنان,
[ یک شنبه 22 ارديبهشت 1392 ] [ 3:20 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

 سوال :امربه معروف و نهپی ازمنکر درمورد چادر وحجاب چگونه می تواند موثر باشد؟ 

بایک داستان واقعی باموضوع:می خواهم دختر چادری ها را خفه کنم...!

هیچ وقت در عمرم به اندازه‌ای امروز که با چادر به بازار آمدم احساس امنیت نکرده بودم.

با تشکر از آقای “ وحید ” که این تجربه را ارسال فرمودند.

این متن خاطره یک روحانی جوان است. که پیشنهاد می‌دهیم تا انتها آن‌را بخوانید.  

بگذارید از اول سفر برایتان بگویم سفری که با خواهران دانشجو جهت زیارت مشهد مقدس برگزار شده بود. از میان اتوبوسی که ما با آن‌ها همسفر بودیم حداکثر چند نفر انگشت شمار با چادر الفت داشتند. 
 
لذا وقتی وارد اتوبوس شدم کمی ترسیدم از اینکه عجب سفر سختی در پیش دارم. نمی‌دانستم با این همه بی‌حجاب و... چگونه باید برخورد کنم مخصوص چند نفر از آن‌ها که خیلی شیطنت داشتند. ناچار مثل همیشه به ناتوانی خود در محضر حضرت وجدان عزیز اعتراف کرده و دست به دامن صاحب کرامت امام ثامن حضرت رضا (ع) شدم. 
 
یکی از اتفاقاتی که باعث شد خستگی سفر را به طور کلی فراموش کنم لطف خدا در اجرای امر به معروف و نهی از منکر بدون چماق بود.
 
داستان از اینجا شروع شد، روز اول تصمیم گرفتم برای چادر سخت گیری شدید نکنم، لذا چند نفر از دختران دانشجو که سوئیت آن‌ها معروف به سوئیت اراذل و اوباش بود (اسمی که بچه‌ها بخاطر شیطنت بیش از اندازه برایشان انتخاب کرده بودند و خودشان هم خوششان می‌آمد) و به قول همه همسفران دردسر سازهای سفر بودند؛ تصمیم گرفتند به صورت دسته جمعی برای خرید به بازار بروند اما چون تا به حال به مشهدمقدس نیامده بودند و به قول یکی از آن‌ها فقط به خاطر تفریح سفر مشهد آمده بودند؛ لذا از من خواستند که به عنوان راهنما با آن‌ها بروم من هم با تردید قبول کردم وقتی که به راهروخروجی هتل آمدند متوجه وضعیت و پوشش بسیار نامناسب آن‌ها شدم لذا سرم را پایین انداختم و کمی خودم را ناراحت و خجالت زده نشان دادم. 
                                                                                         بقیه  درادامه مطلب





برچسب‌ها: می خواهم دختر چادری ها را خفه کنم, , , !,
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392 ] [ 1:57 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

 تفکیک جنسیتی برای سلامت جامعه شرط اساسی است. چادر و رعایت محرم و نامحرمی و اختصاص‌یافتن بعض مشاغل به زن، و بعض مشاغل به مرد بر اساس همین تفکیک لازم جنسیتی و ترتیبات و ضوابط آن است. 

مرجع عالیقدر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی مدظله الوارف به نامه دختر جوانی که به تازگی در مشهد مقدس سؤالاتی درباره حجاب و فلسفه‌ی آن مطرح کرده بود، پاسخ داد.
متن نامه و پاسخ معظم له به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
مرجع عزیز و عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی
سلام علیکم؛

من دختری 21 ساله هستم. شما را بارها در مشهد دیده‌ام، و به شما به چشم یک پدر معنوی نگاه می‌کنم. آقا من یک دختر بدحجاب هستم، راستش نمی‌دانم حجاب چیست؟ چرا حجاب بر ما واجب است؟ چرا حجاب ارزش است؟ آیا چادر یک تکه پارچه با ارزش و مقدس است؟ دختر 9 ساله از چادر چه می‌داند؟ چرا فقط در دین ما چادر و حجاب وجود دارد، یعنی پیامبران دیگر نمی‌دانستند؟!

آیا معنای پوشش، نبودن من در جامعه نیست؟ پس چگونه باید برای جامعه مفید باشم؟چرا ما زنان باید تاوان دل‌های مریض بعضی مردان را بدهیم؟ آیا بهتر نیست حجاب در کشور اختیاری باشد؟ لطفاً مرا نصیحت کنید و به سؤالاتم جواب دهید که من پی‌جوی حقیقتم. منتظر پاسخ شما هستم.
بسم الله الرحمن الرحیم
علیکم السلام و رحمة الله
دخترم! انشاءالله تعالی تندرست و سعادتمند باشید و اندیشه‌های نیک و درست را در خود پرورش دهید. نامه شما را خواندم. از بیداری باطن و معنویت پاک و اصالت فطرت شما امیدوار شدم.

 





برچسب‌ها: سؤال یک دختر جوان از حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در باره حجاب,
[ سه شنبه 17 ارديبهشت 1392 ] [ 2:27 بعد از ظهر ] [ منتظر ]
[ سه شنبه 17 ارديبهشت 1392 ] [ 2:27 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

 

قبل از هر پاسخی دقت فرمایید که این جمله‌ی «در کجای قرآن آمده …؟»، اخیراً توسط سایت‌ها و سایر امکانات و ابزار تبلیغاتی وهابیت بسیار رایج شده است و شیعیان و اهل سنتی که خود را اهل اسلام می‌دانند و به همین دلیل می‌خواهند استناد به قرآن کریم نماید، باید بسیار مراقب این حقه‌ی انحرافی باشند. 



«در کجای قرآن آمده است …؟» استدلال کسانی است که در ابتدای اسلام مدعی شدند «حسبنا کتاب الله – کتاب خدا برای ما کافیست» و امروز هم مدعی هستند که کتاب خدا در اختیارمان هست و خودمان می‌خوانیم و نیازی به هیچ معلم، راهنما، عالم، مفسر و … نیز ندارد و به هر چه در ظاهر آیات آمده نیز به آن شکلی که خودمان می‌فهمیم استناد می‌کنیم! در واقع می‌گویند: کتابی در دست می‌گیریم، ولی خود دین جعل می‌کنیم.اگر چه همه‌ی این ادعاها برای جلوگیری از فهم مردم از قرآن و اسلام به واسطه‌ی تعلیم معصومین (ع) که معادن علم الهی و مخازن وحی هستند می‌باشد، اما همین ظاهر آیات قرآن کریم که برای همگان نیز قابل فهم می‌باشد، راه فرار و توجیه و ایجاد انحراف «به نام قرآن – علیه قرآن» را بر آنان بسته و دستور به اطاعت از رسول اکرم (ص) و اهل عصمت (ع) و راسخون در علم و … داده است. تا معلوم شود «حسبنا کتاب‌الله» نه ریشه‌ی قرآنی دارد و دلیل عقلی. بلکه مغایر با این آموزه‌ها و عقل و فهم انسان است.



حال ما از آنان می‌پرسیم که در کجای قرآن آمده است که به ظاهر قرآن بسنده کنید – که می‌کنید؟ در کجای قرآن آمده که علم بدون معلم قابل فراگیری است – که مدعی هستید خودمان از کتاب همه چیز را می‌فهمیم؟ اگر این طور است چرا این همه مدرسه و دانشگاه و … دایر کردید، کافی بود که هفت میلیارد کتاب فیزیک یا ریاضی و یا … چاپ و توزیع می‌کردید تا همه انیشتن شوند.
وانگهی در مورد احکام الهی می‌پرسیم: در کجای قرآن کریم آمده است که نماز صبح دو رکعت و نماز ظهر چهار رکعت است؟ کجای قرآن کریم آمده که به هنگام نماز ابتدا باید نیت کرد و سپس تکبیر گفت؟ در کجایش آمده که قرائت سوره‌ی حمد واجب است – دستور به ترتیب در کجایش آمده است؟ کجای قرآن نوشته که در هر رکعت باید یک رکوع و دو سجده نمود؟ در کجا آمده که مناسک حج چگونه و دفعات طواف چند دور است و نقطه‌ی آغاز و پایان در طواف کجاست – اگر برعکس طواف کنیم چه می‌شود؟







برچسب‌ها: در کجای قرآن مجازاتی برای بد حجابی تعیین شده است؟,
ادامه مطلب
[ سه شنبه 17 ارديبهشت 1392 ] [ 1:19 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

 تحمل سختی و مشقت جزئی از جریان زندگی هر انسانی است. (نابرده رنج، گنج میسر نمی شود). اگر رعایت حجاب دارای سختی هایی باشه انجام واجباتی نظیر نماز، روزه ،حج، جهاد و ... هم راحت و آسان نیست هر کدام سختی هایی به همراه خودش داره.

آیا از خواب ناز سحرگاه برخاستن ، وضو گرفتن و نماز خواندن رنج و سختی نداره؟ آیا در گرمای طاقت فرسای تابستان روزه گرفتن و تشنگی، گرسنگی رو تحمل کردن خستگی و زحمت نداره؟

در مورد حجاب هم تحمل این زحمت و سختی در مقابل آثار و برکاتی که خداوند قرار داده و از همه مهمتر خوشنودی خدا و پیامبر (ص) و ائمه اطهار(ع) بسیار ناچیز و چه بسا شیرن و گواراست.

 



این رو هم نباید فراموش کرد کسانی که از حجاب گریزانند و عواقب بدی که در اثر بی حجابی و انحرافات اخلاقی دچار میشند و موحب از هم پاشیدن کانون خانواده و... میشه بسیار فراتر از سختی های ظاهری حجاب است. و از این بالاتر رنج و عذاب الهی در جهنم، اصلا قابل مقایسه با این زحمات نیست!

در رابطه با این بحث، آیه 216 سوره بقره رو می آورم : (عسی ان تکرهوا شیئا و هو خیر لکم و عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لکم و الله یعلم و انتم لا تعلمون)؛ " چه بسا چیزی را دوست نداشته باشید، حال آنکه خیر شما در آن است؛ و یا چیزی را دوست داشته باشید، حال آنکه شر شما در آن است و خدا می داند و شما نمی دانید".
سايت دختران باحجاب 





برچسب‌ها: در پاسخ به کسانی که بحث « سختی حجاب » برای زن رامطرح میکنند, ,
[ سه شنبه 17 ارديبهشت 1392 ] [ 1:19 بعد از ظهر ] [ منتظر ]
[ دو شنبه 16 ارديبهشت 1392 ] [ 11:47 قبل از ظهر ] [ منتظر ]

خـشــت اول چــــون نـــــهـد معمـــار کــج تـــــــا "ثـــریــــــ ـــا " می رود "دیــــــــوا ر " کــج        

+ از ابتدا بیاموزیم؛ وقتی که ذهن گنجایشش را دارد.....
نه اینکه فردا به زور تحمیل کنیم!
 
افسران - خـشــت اول چــــون نـــــهـد معمـــار کــج تـــــــا "ثـــریــــــ ـــا " می رود "دیــــــــوا ر " کــج
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 





برچسب‌ها: خـشــت اول چــــون نـــــهـد معمـــار کــج تـــــــا "ثـــریــــــ ـــا " می رود "دیــــــــوا ر " کــج,
[ شنبه 14 ارديبهشت 1392 ] [ 1:49 بعد از ظهر ] [ منتظر ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد
درباره وبلاگ

دختران دیروز وامروز
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ریحانه ها و آدرس reyhaneha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

کد لوگو وبلاگ یا صاحب الزمان

یا صاحب الزمان

3-به ظاهر نیست
کد موزیک آنلاین برای وبگاه

کد متحرک کردن عنوان وب

كدهای جاوا وبلاگ




کد متحرک کردن عنوان وب